Bogføring
Du videresender/scanner bilag ind til mig, jeg konterer og bogfører alle virksomhedens bilag og transaktioner, ind- og udbetalinger. Jeg anbefaler e-conomic, men hvis du har andre ønsker, finder vi ud af det.
Moms
I forbindelse med at jeg håndterer dit bogholderi, sørger jeg for, at moms bliver indberettet og betalt rettidigt.
Afstemning af regnskabet
Hver måned/hvert kvartal, afhængigt af vores aftale, afstemmer jeg kontiene i regnskabet – det omfatter bl.a. debitorer, kreditorer, anlægsaktiver, bank, kasse mv.
Fakturering
Jeg sørger for din fakturering og registrering af indbetalinger.
Debitorer
Du kan desuden vælge, om jeg skal sørge for debitoropfølgning, rykkerprocedure og inddrivelse samt håndtering af eventuelle indsigelser/tvister mellem virksomheden og dens kunder.
En virksomheds debitorfunktion er ofte meget central, da den i sidste ende skaber virksomhedens omsætning, likviditet og indtjening. Effektiv opfølgning er en af de vigtigste opgaver indenfor bogføring og har stor betydning for virksomhedens drift.
Kreditorer
Jeg sørger for virksomhedens betalinger. Det kan f.eks. være varekøb og andre omkostninger, som skal betales.
Løn
Har du medarbejdere, sørger jeg for at der bliver udarbejdet lønsedler, samt indberettet til SKAT.
Optimering
Er udgifterne for store i forhold til indtægterne, jeg dykker ned i regnskabet og ser om der er noget, du kan gøre anderledes.
Andre opgaver
Alle virksomheder er forskellige, derfor kan der også være forskellige behov at dække. Vi starter med at tage et uforpligtende møde og finder sammen ud af, hvad dit behov er.
Klargøring til revision
Når året er gået, vil din revisor få adgang til regnskabet. Revisor vil lave den endelige regnskabsopstilling samt indberetning til skat. Skulle revisor have eventuelle rettelser vil jeg sørge for at disse bliver udført.
Overblik
Som standard modtager du, når måneden er bogført og afstemt, en samlet rapport over din virksomhed, på denne måde har du altid føling med din økonomi.